AEG L87695WD

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG L87695WD op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Arca.m@hotmail.com 20-11-2021

Voor mij geen AEG meer

Geschreven voor: AEG L87695WD

Na 4 jaar is die kapot. Bij centrifugeren maakt het enorm herrie. Jammer want het wast en droogt heel goed. In het begin was die heel stil. Erg jammer.

Pluspunten

• Grote Was en droog capaciteit
  • Droogt goed

Minpunten

• Was ruikt niet meer lekker na het drogen
  • Gaat snel kapot
  • Heel luid centrifuratie

A. Mulder 05-12-2017

Spijt van aankoop

Geschreven voor: AEG L87695WD

Zeer teleurstellende aankoop. Apparaat in 2014 aangekocht. Inmiddels 3 keer gerepareerd door AEG i.v.m. krimpende was (2x) en vanwege andere defecte onderdelen. Resultaat: hij krimpt nog steeds mijn was, centrifuge doet het niet goed bij sommige programma's en inmiddels heeft de droogfunctie het ook begeven.... Ben in contact met AEG en hoop op een nette oplossing, maar op dit moment is dit product een echte afrader.

Pluspunten

• 2 in 1 apparaat
  • ruime keuze aan programma's

Minpunten

• werkt niet naar behoren, veel defecten
  • Bij optie niet centrifugeren kan deur niet open
  • filter zit te laag

Matthijs 24-06-2017

Apparaat werkt goed maar gaat snel en duur kapot

Geschreven voor: AEG L87695WD

Apparaat wast en droogt goed maar langzaam Na 4 jaar licht gebruik (braaf onder de 8 kg gebleven, 2x per week) begon centrifugeren steeds meer lawaai te maken. Monteur stelde vast dat het betonblok gescheurd was: reparatie €285,- na coulance.
Ik vind dit zeer teleurstellend voor een gerenomeerd merk als AEG, blijkbaar is het niet meer wat het geweest is. Zal het niet meer kopen.

Pluspunten

• Wasresultaat goed
  • Droogresultaat goed

Minpunten

• bij alleen drogen wordt altijd gecentrifugeerd
  • Gaat snel en duur kapot.

Remco 26-06-2016

kleding afbreuk

Inderdaad een afrader!!

Deze wasmachine laat inderdaad ongelooflijk veel pluizen zitten op je kleding. Of ik droogfunctie wel of niet gebruik, het is elke keer raak. Ik heb helaas veel shirts, sokken e.d. dat ik niet meer kan gebruiken/het mooie is er af! Afborstelen werkt nauwelijks, omdat de pluizen van bv een bonte was in de witte was worden gewassen en omgedraaid. Dit klopt helaas ook.

Het design is inderdaad onhandig. Er is een filter, maar dit zit zo laag dat je er geen bakje onder kan zetten bij het legen, waardoor de vloer iedere keer onder water loopt. Echt een functionaliteitsprobleem. Hoe dom kan je als designer!

E v Galen 22-06-2015

Een afrader!!

Deze wasmachine laat heel veel pluizen zitten wanneer je de droogfunctie een keer niet gebruikt (bijvoorbeeld bij de wolwas). Afborstelen werkt nauwelijks, omdat de pluizen van bv zwarte was in de witte was worden gewassen.

Bij nabellen met AEG kreeg ik te horen dat ik iedere keer als ik een was wilde doen zonder de droogfunctie te gebruiken de wasmachine leeg moest laten draaien (niet erg milieubewust, dat vonden zij ook wel, maar de enige manier om dit te voorkomen). Dit verhelpt het probleem inderdaad deels. De overige pluizen moest ik er maar afborstelen.

Daarnaast is het design niet erg handig. Er is een filter, maar dit zit zo laag dat je er geen bakje onder kan zetten bij het legen, waardoor de vloer iedere keer onder water loopt.

#spijt dat ik mijn lekkende oude wasmachine heb weggedaan. Daar werd de was wel schoon van :(

Carlienvaneijk 03-06-2015
Geschreven voor: AEG L87695WD

Deze wasdroogcombinatie is echt perfect. Hij wast super goed schoon en ook en drogen gaat goed. Daarnaast is de machine ook nog geluidloos. Ik ben erg tevreden met mijn aankoop en raad iedereen deze combinatie aan!

gerarddorsman 01-06-2015
Geschreven voor: AEG L87695WD

Na een eerdere lavamat nu de nieuwste AEG genomen. Nog grotere wastrommel en perfect wasresultaat. Voor deze prijs geen andere !

daanakerboom 01-06-2015
Geschreven voor: AEG L87695WD

Degelijke machine, gemakkelijk in gebruik en met goed resultaat.

Geld zowel voor wassen, drogen als de combinatie

P.Q. 19-05-2015
Geschreven voor: AEG L87695WD

Doordat er zoveel mogelijkheden zijn vind ik het moeilijk om het juiste programma te gebruiken, daar moet ik nog mee experimenteren.
De combinatie van wassen en drogen vind ik ideaal.
Er is weinig of geen wasem als de was klaar is.
,n minpuntje is dat er pluisjes van het wasgoed na het drogen in de rubbers gaan zitten.
Al met al een goede en mooie was-droog combinatie.

Hannelore Denissen 17-04-2015
Geschreven voor: AEG L87695WD

Mooie, makkelijk te bedienen machine. Was komt er goed droog uit. Niet te vol laden, want dan komt de gedroogde was er aardig gekreukt uit en ben je de gewonnen tijd weer kwijt aan strijken.

Luc K 29-09-2013
Geschreven voor: AEG L87695WD

Wasmachine heeft een overzichtelijk en uitgebreid bedieningspaneel. Ons voornaamste zorg was het droogresultaat maar dat lijkt met deze wasmachine reuze mee te vallen. Het droog en wasresultaat lijkt uitermate goed te zijn.

autofluisteraar 22-02-2013
Geschreven voor: AEG L87695WD

OK, zoals beloofd langzamerhand de eerste testresultaten.

Vandaag het wasprogramma "Strijkvrij" geprobeerd. Tien hemden erin gekwakt, laten draaien en inderdaad, de hemden komen er redelijk strak uit. Zeven ervan waren gewoon goed, drie hadden ietwat nastrijken nodig.

Tevens geprobeerd het droogprogramma "Katoen". Een beste vracht was in de trommel: Vijf badhanddoeken, 4 gastendoekjes, 15 zakdoeken, 5 paar sokken, een stuk of zes lichte HOM-boxers van sjiek materiaal, twee zware katoenen boxers, een stuk of tien washandjes, een zware velours pyama, een t-shirt en een theedoek.

Je stelt het droogteniveau in op kastdroog, kijkt naar de vracht in de trommel en denkt: "Dit redt ie van z'n levensdagen niet".

Resultaat na slechts 2.30 uur drogen i.p.v. de voorspelde 3.31: Eén handdoek heeft een klein vochtig plekje (ter grootte van een duim) en moet nog even uithangen, de rest goed droog. Sjieke HOM-boxers lijken het te hebben overleefd. Wat opvalt is dat het wasgoed er lichtelijk gekreukeld uitkomt, dus niet zo strak in de kast gaat als dat het van de lijn afgekomen zou zijn.

Moraal van het verhaal: Wonderapparaat, hoewel het drogen een hoop energie schijnt te kosten (6 kWh), maar het is wel verdomde gemakkelijk :-)

autofluisteraar 20-02-2013
Geschreven voor: AEG L87695WD

Als je, net zoals ik, een machine had die 15 jaar oud was..... Dan kom je met deze machine wel in de 21e eeuw terecht!

Wat een ding!

Ontzettend mooi om te zien, handig in het gebruik, ontzettend veel mogelijkheden en vooral stil. Wat is dit apparaat stil!

In de korte tijd dat ik hem heb, heb ik nog niet alles kunnen proberen, temeer omdat het drogen voor mij een bijzaak is. Dat komt allemaal nog. Daarover later updates.

autofluisteraar 23-01-2014

Update:
Ondertussen is er toch een kleine smet op het overigens geweldige blazoen van deze machine gekomen.

Dankzij een dekbedovertrek dat tijdens het wassen volgeraakt is met ander klein wasgoed is er onbalans in de machine ontstaan tijdens de spoelfase. Hij is aan de wandel gegaan en heeft (gelukkig) zijn voedingskabel uit de wandaansluiting getrokken.

De servicedienst van AEG in NL is er nog niet uit of de machine uit zich zelf had moeten stappen ja of nee, feit is dat ik de was al wel vaker nat uit de machine heb zien komen, dus dat er in ieder geval in de centrifugeerfase wel degelijk een onbalansbeveiling waakt over je apparaat.

Vraag is of die onbalansbeveiliging ook zou moeten waken tijdens de spoelfase, gezien het resultaat van de kapotte kabel lijkt deze dan niet te werken.

Moraal van het verhaal: Knop je dekbedhoes goed dicht, of deze knaap verbouwt je badkamer :-)

erwin1971 12-12-2012
Geschreven voor: AEG L87695WD

Apparaat is heel zuinig, wast zeer goed en droogt als de beste! Ik kan geen andere wasdroogcombi vinden die beter functioneert. Bovendien kun je voor 179 euro de fabrieksgarantie, via AEG, met 5 jaar verlengen ( in totaal dus 7 jaar garantie), waardoor je je dus geen zorgen meer hoeft te maken. Kortom: AEG ga zo door!

gappieskabaal 09-12-2012
Geschreven voor: AEG L87695WD

Idiaal was/droogcombinatie, makkelijk te gebruiken en droger heel stil en geeft geen warmte af. Wasmachine ook vrij stil zelfs op 1600 toeren centrifugeren.

azarkan 07-12-2012
Geschreven voor: AEG L87695WD

Ik ben heel veel tevreden met deze was,droog automaat.
Hij is makkelijk te gebruiken,muisstil en met uitstekende resultaat.
Zijn vorm, je kijkt graag er naar